Borang Penyertaan kelas Memasak

Name:
FB
Phone No
Tarikh kelas

Click here to put a form like this on your site.

Wednesday 27 October 2010

Hidup yang indah

"Sememangnya hidup menjadi indah bila dipikirkan indah. Dan sebaliknya berlaku, seperti mana kehidupan berputar ibarat roda. Ada pasang surut ada jatuh bangun. Walau kadang merancang cantik di kertas, menjadinya belum tentu. Namun, YAKIN lah, jika kita keras berusaha Allah sentiasa mengiringi. Tiada yang mustahil dalam hidup."



Apa yang cik naiz merepekkan. ini lah luahan kata hati sepanjang bergelap. Banyak nak di ceritakan. Di ungkap menjadi satu novel. luahan ni di panjangkan disini. Setelah lali melalui masa, bertemu dengan kawan2 baru. Mendengar banyak cerita. Hidup perlu di syukuri. Bersyukurlah jiwa akan tenang dan lebih Redha.

Sering kali mendapat email, SMS, phone Call, juga berdepan bertemu mata. semua meluahkan tiada keyakinan dalam melakukan pekerjaan. Percayalah tiada yang mustahil dalam hidup.


Yakin dan berusaha. Insyallah pasti menjadi milik anda.
Cetusan rasa ini lahir bila cik naiz sering di ajukan pertanyaan yang sama. Berkali2 juga lah di ulang ayat dari mulutku ini....


soalan yang biasa di tanya...
- Boleh ke saya menjahit sedangkan saya tiada basic/ Asas jahitan...
- Saya minat tapi tiada masa, takut tak sempat buat...
- Minat dah lama tapi macam tak yakin je dapat buat....
- saya nak menambah pendapatan, tapi saya tiada asas menjahit...



Emm... cik naiz ada basickah dalam bidang jahitan?? hohohooooo.......

8 comments:

  1. Salam Naiz... entry yang berat dan dalam maksud nyer...
    Mungkin hidup KDee dah hampir ke penghujung... tapi hidup kan kena diteruskan dan buat yang terbaik untuk diri sendiri...keluarga dan otang lain.
    Praktikkan buat satu perkara dalam satu waktu dan selesaikan sebaik mungkin... nnti kita akan tenang sebab tiada benda yang tertangguh lama....
    Selamat menjahit Naiz. Take care, especially the precious Aishah... permata hati...

    ReplyDelete
  2. hoohoooo...
    wahai cik naiz...!

    ReplyDelete
  3. terima kasih kakD, sudi singgah sini. berat tp kenyataan hidup. tapi fun bila ada perkara baru dalam hidup. terima kasih sekali lagi atas nasihat berguna.

    ReplyDelete
  4. kak zaaaaaaaaaa....... hoohoo.hoooo.. holicks. he.he.hee... buke bidang ina pung nie.. terjun nyelee... tapi selamat. ekek..ekekek...

    ReplyDelete
  5. wah!!!!...cikton terharu dgn kata2 mu cikina...

    ReplyDelete
  6. cikton, itulah luahan hatiku. he.he.hee.. byk story dlm perjalanan hidup. ada blog kita curah kat sini. ada ler kehidupan jiwa dan realiti. :) tq yer sudi lawat rumah ku ini...

    ReplyDelete
  7. Salam Kak Naiz.. thanks for sharing... walaupun saya rasa ada yang tak terluah di sini.. hehe..
    moto saya senang je kak.. Usaha tangga kejayaan.. kalo nak sesuatu kita kena berusaha.. usaha & tawakal.. insyaAllah menjadi.. betol tak kak?
    kak naiz bukan setakat basic dalam jahitan ok... kak naiz ada master kot... hehe..

    ReplyDelete
  8. mamadaniel, terima kasih sudi singgah sini. nanti akak story kisah org tak de basic jait nieh. eke..ekek... usha tangga kejayaan. memang sah sesangat di akui sejagat. :)

    ReplyDelete

My Banner

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Popular Posts